Introduction to Exporting: Is Your Company Ready?
Introduction to Exporting: Are You and your Company Ready to Take on New Markets? This workshop will explain the requirements of exporting into a new market and help you determine if your business is ready to go to the next level. You will come away from the workshop with the foundation for your custom export plan.
Anglais
90 minutes
Market Analysis: Choosing the Right Market
Success in business hinges on a careful alignment of product and market. A great product in the wrong market can be a costly mistake that is sometimes difficult to recover from.
Yet, how do you know when a market is the right one?
Join experienced Market Strategist Janice Goguen from OLIVA Strategies to learn tips and tools to determine if a market is right for your product or service. Learn about entry requirements, trends, and consumer patterns you need to consider before entering or expanding in a new market.
Anglais
Online Workshop - 2 hours
Module 2: Setting up for Success
What you control
- Understand cost of goods
- Quantify production capacity and capabilities
- Costs for distribution & logistics
- Metrics to measure performance
The numbers in depth
- Detailed cost of goods sold analysis
- Defining margin vs. mark up
- Conduct a category review
- Explore category margins
- Calculating price-based costing vs. mark up
Anglais
Online workshop - 3.5 hours
L’établissement de prix (partie 1): Connaître son coût unitaire
Il est essentiel de trouver le bon prix pour votre
produit ou service afin de vous assurer que votre entreprise demeure
concurrentielle et profitable. Voici ce que
comprend la partie 1 :
- Connaître son budget, y compris les coûts fixes et
variables
- Comprendre l’influence des coûts fixes et variables
sur vos prix
- Comprendre la différence entre une marge
commerciale et une marge brute
- Comment trouver votre position dans le marché
À la fin de la partie 1, vous aurez élaboré un premier
jet de votre coût unitaire.
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Atelier en ligne - 1 heure
L’établissement de prix (Partie 2) : Trouver votre niveau de prix
Il est essentiel de trouver le bon prix pour votre
produit ou service afin de vous assurer que votre entreprise demeure
concurrentielle et profitable. Voici ce que comprend la partie 2 :
- Comprendre ce qui influence vos prix
- Comprendre les marges brutes dans les circuits de
distribution
- Techniques d’établissement de prix pour les commerces
physiques ou numériques où
- Techniques d’établissement de prix pour les petits et
moyens fabricants où
- Techniques d’établissement de prix pour le
secteur des services* (selon la demande des participants)
À la fin de la partie 2, vous pourrez faire une
ébauche de votre stratégie d’entrée de marché en fonction des prix et de la
distribution.
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Atelier en ligne - 1 heure